Pelgrims Thomas en Renée

Pelgrims Thomas en Renée
Klik op de foto en ga ook naar onze website!!

dinsdag 5 juni 2012

05/06 Credencial




De officiële paspoorten zijn    vandaag met de post gearriveerd.

Nu kunnen we echt op pad, maar eerst nog 5 weken voorbereiden en trainingskilometers maken!!
We hebben er echt zin in. De laatste jaren hebben we er al veel en vaak over gesproken 
en nu lijkt het menens te
worden.
De keus is gevallen op de laatste 140 km. van de Camino Portugués. we hebben we helaas niet meer tijd
Het liefste zouden wij het vanaf Nederland willen lopen. 
Maar we zijn al tevreden met dit 
laatste stuk van de Camino Portugués!!




Hieronder de rugzak met 12 kg. om te wennen met flink gewicht te lopen.
Vandaag heb ik de eerste uren gemaakt om de keuze van het schoeisel te bepalen.
We zijn gewend om op vrij zware bergschoenen te lopen, maar omdat de Camino veel asfalt en bospaden kent dacht ik dat we met een lichte berg-  wandelschoen wel goed zouden zitten.
Na twee en een half uur ben ik er achter dat het toch de zware BC schoenen worden. Die geven meer steun en stabiliteit .




Waarom weer naar Santiago de Compostela ?
Ik heb een artikel uit mijn boek opgezocht en nog eens overgelezen.Een antwoord heb ik niet gevonden.
Het is een gevoel of een virus maar iets trekt me aan.

Hier de passage uit het boek:

Door de huilende wind ben ik vroeg op. Om 5.45 uur loop ik al buiten te spoken, heel zachtjes anders worden de buren wakker. Klokslag 7.00 uur vertrek ik van de camping richting Burgos. Een kleine 700 kilometer. Het is een mooie route via Zaragoza en Logrono, waar ik de eerste wandelaars en fietsers heb zien gaan op de Camino naar Santiago de Compostela.
Het is beestenweer, de harde wind en de regen maakt het onvoorstelbaar zwaar! De mensen moeten afzien tot het bot. Totaal anders dan ik het zelf beleefde in 2001.  Ik ben van Sevilla dwars door Portugal naar Santiago de Compostela gefietst.(Ongeveer 1000 km.)  Mijn grootste tegenspeler was de hitte. De eerste 5 dagen was het 40 graden. Dat maakte het fietsen ook niet tot een pleziertochtje. Ik dronk 8 liter water per dag en nog had ik last van uitdroging verschijnselen! Vanaf Lissabon was het een stuk beter met temperaturen tussen 25 en 30 graden. Goed te doen. Nog steeds droom ik ervan het ooit nog eens van af Nederland te doen. Wie weet! Wat mij zo fascineert in deze pelgrimstocht, weet ik niet en ik kan het ook niet uitleggen. Misschien is het lezen van het boek:” Pelgrim zonder God”, van Herman Vuistje de oorzaak. Toen ik dat gelezen had wist ik het zeker! Ik moet een keer de Camino doen.                                             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten